Тук ще откриеш отговори на въпроси, свързани с полици, щети, плащания, услуги по КАСКО, онлайн услуги и други.
В тази секция можете да откриете повече информация във връзка с най-често задаваните въпроси по повод стартиране на партньорство с УниКредит Булбанк – новата корпоративна обслужваща банка на ЗК УНИКА АД и ЗК УНИКА Живот АД.
Въпрос: От коя дата влизат в сила новите сметки на ЗК УНИКА АД и ЗК УНИКА Живот АД в УниКредит Булбанк?
Отговор: Новите сметки влизат в сила, считано от 1.05.2024 г.
ЗК УНИКА АД:
EUR Еврови плащания BG45UNCR70001525630974
USD Доларови плащания BG81UNCR70001525631490
BGN Левови плащания BG97UNCR70001525631008
ЗК УНИКА Живот АД:
EUR Еврови плащания BG83UNCR70001525635722
USD Доларови плащания BG88UNCR70001525635729
BGN Левови плащания BG56UNCR70001525636596
Въпрос: Ще има ли период, в който ще мога да продължа да заплащам моите вноски по активни полици по предходните сметки, посочени в моите документи?
Отговор: Да, сметките на ЗК УНИКА АД и ЗК УНИКА Живот АД, посочени в полици, издадени преди 01.05.2024 г. ще продължат да бъдат активни до 31.12.2024 г. След тази дата направени плащания по тези сметки няма да могат да бъдат осъществени и ще бъдат връщани автоматично на наредителя. Препоръчваме, в случай че имате активни полици, сключени преди 1.05.2024 г., да обърнете внимание и следващите вноски по Вашите активни полици да наредите по новите сметки в УниКредит Булбанк на съответното дружество.
Въпрос: Какво се случва, ако наредя сума по моя активна полица по сметката, посочена в нея след 31.12.2024 г.
Отговор: Да, сметките на дружествата ЗК УНИКА АД и ЗК УНИКА Живот АД, посочени в полици, издадени преди 01.05.2024 г., ще бъдат активни до 31.12.2024 г. За съжаление, ако наредите плащане след тази дата, то ще Ви бъде върнато автоматично от банката и Вие няма да можете да заплатите вноската по Вашата полица. В този случай полицата Ви ще бъде прекратена, съгласно условията на сключения договор и в съответствие с изискванията на Кодекса за застраховане. С цел защита на Вашия интерес препоръчваме да нареждате следващите дължими вноски към ЗК УНИКА АД или ЗК УНИКА ЖИВОТ АД по новите сметки в УниКредит Булбанк. За повече информация можете да се обръщате към нашия Център за обслужване на клиенти: 08850 111 50; 0700 111 50 или info@uniqa.bg
или към обслужващия Ви офис на УНИКА.
Въпрос: Нужно ли е да променям информацията за сметката, по която заплащам моите вноски по полица в моя профил в Клиентския портал myUNIQA и/или в приложението MedUNIQA?
Отговор: Не е нужно да правите промени във Вашия профил в клиентския портал myUNIQA и/или в приложението MedUNIQA. Системите ще бъдат актуализирани без да е необходимо някакво допълнително действие от Ваша страна.
Офисите и центровете ни за огледи работят от понеделник до петък от 8:30 ч. до 17:30 ч. Разгледай нашите контакти ТУК.
Всичко за твоята полица - състояние, платени и предстоящи вноски, необходими документи за завеждане на претенция - можеш да проследиш, като се регистрираш в myUNIQA Клиентски портал на www.uniqa.bg.
Да, можеш да сключиш няколко от предлаганите от УНИКА България застраховки изцяло онлайн само в няколко лесни стъпки.
Полицата и всички придружаващи я документи се изпращат на посочен от теб имейл адрес и не се изисква посещение в офис.
В случай че връзката е прекъснала, след като е извършено плащане на дължимата застрахователна премия, е необходимо да провериш дали полицата и всички прилежащи документи са получени на посочения от теб имейл адрес. Ако съобщението в електронната поща липсва, следва да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или да ни информираш на - info@uniqa.bg
В случай че връзката е прекъснала преди плащането да е потвърдено, застрахователната полица не е сключена и следва да започнеш процеса отначало.
Причините да не получаваш код за подпис на застраховката могат да бъдат:
1. Грешно подаден мобилен номер
2. Некоректен формат на телефонен номер
3. В момента на сключването на застраховката си в чужбина.
Във втория случай ще ти изпратим кода на подадения от теб имейл адрес. Ако и тогава не получаваш код, възможните причини могат да бъдат:
1. Грешно подаден имейл адрес.
2. Попадане на писмото в папка "СПАМ" на твоята електронна поща.
3. Рестрикция на пощенската кутия.
За повече информация можеш да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или по имейл на info@uniqa.bg.
В случай че връзката е прекъснала след като си извършил плащане на застрахователната премия, е необходимо да провериш дали разписката за успешно плащане е получена на посочения от теб имейл адрес. В случай че подобна разписка липсва, следва да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или да ни информираш на имейл: info@uniqa.bg
Причината може да бъде подаден некоректен имейл адрес. Друга възможност е съобщението да е попаднало в "СПАМ" папката на твоята електронна поща. В случай че не е нито едно от посочените, следва да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или да ни информираш на имейл: info@uniqa.bg, за да направим необходимите проверки
За да се върне дублирано плащане на вноска, е необходимо да подадеш писмено искане в наш офис за връщане на премията. Нужно е да приложиш копие на платежно нареждане за плащането и банкова сметка, по която да се върне съответната сума.
Откупна стойност е договорената сума, която застрахователят изплаща при предсрочно прекратяване на договора. Получаване на цялата застрахователна сума се изплаща само при изтичане на срока на застрахователния договор.
Плащане по полиците може да бъде извършено по един от следните начини:
1. В офис на UNIQA. Можеш да откриеш най-близкия до теб офис в меню “Клонова мрежа”.
2. С банков превод по IBAN, посочен в документите, получени при сключване на застраховката:
ЗК УНИКА АД:
EUR Еврови плащания BG45UNCR70001525630974
USD Доларови плащания BG81UNCR70001525631490
BGN Левови плащания BG97UNCR70001525631008
ЗК УНИКА Живот АД:
EUR Еврови плащания BG83UNCR70001525635722
USD Доларови плащания BG88UNCR70001525635729
BGN Левови плащания BG56UNCR70001525636596
3. Онлайн, чрез вход в myUNIQA клиентски портал.
4. Чрез директен дебит (оформянето на услугата се извършва в офис на твоята обслужваща банка).
5. Чрез комунално плащане - услугата е налична само за клиенти на ОББ.
6. Онлайн чрез системата ePay.bg.
Независимо от начина на плащане, който избереш, не забравяй да посочиш номер на полица.
За да се върне надвнесена сума, е необходимо да се подаде писмено искане в наш офис за връщане на надвнесената сума, като се приложи копие на платежно нареждане за плащането и банкова сметка, по която да се върне съответната сума.
Необходимо е да подадеш писмено искане в наш офис с информация за верния номер на полицата. Важно е да приложиш копие на платежно нареждане за направеното погрешно плащане.
Можеш да предявиш претенция чрез обаждане на телефон 0700 111 50, на сайта на УНИКА България под формата на онлайн уведомление или като посетиш наш офис. В зависимост от вида на застраховката, след регистриране на застрахователното събитие, ще бъдеш уведомен/a относно номер на претенция, стандартно изискуемите документи и срок за разглеждане.
Вече можеш да разчиташ и на своевременни СМС известия за статуса на твоята щета, които ще получиш на мобилния телефон, посочен при завеждане на претенцията.
При настъпване на застрахователно събитие задължително следва да се свържеш с CORIS International - асистиращата ни компания в чужбина на телефонния номер, посочен в твоята полица. Те бързо ще те насочат към място за преглед или прием в болница.
Можеш да заведеш претенция по телефон, предоставяйки детайлна информация за събитието и участниците в него. Регистрацията по телефон отнема около 5-6 мин. за "КАСКО" и 10-15 мин. за "Гражданска отговорност" на автомобилистите. Има възможност за попълване на уведомление за щета и на нашата интернет страница, както и опция да попълниш писмено уведомление в център за огледи. Във всички случаи това трябва да стане в срок от 5 работни дни за "КАСКО".
СМС уведомление относно статус на твоята щета ще получиш на мобилния телефон, посочен от теб, при попълване на формата за завеждане на щета по застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка "КАСКО" на МПС.
Статус на щета по всички останали застраховки можеш да проследяваш след регистриране в myUNIQA Клиентски портал или през кратката форма на сайта - проверка по щета.
Възможни причини да не получаваш имейл могат да бъдат:
1. Грешно подаден мобилен номер
2. В момента на завеждането на щетата си в чужбина.
Във втория случай ще ти изпратим кода на подадения от теб имейл адрес. Ако и тогава не получаваш код, възможните причини могат да бъдат:
1. Грешно подаден имейл адрес.
2. Попадане на писмото в папка "СПАМ" на твоята електронна поща.
3. Рестрикция на пощенската кутия.
За повече информация можеш да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или по имейл на info@uniqa.bg.
С цел сигурност, кодът за подпис е валиден за ограничено време. След изтичането му е необходимо да генерираш нов код за подпис.
Възможно е да имаш проблем с картата - недостатъчна наличност, блокирана карта, некоректен код за верификация на плащането, липса на активиран 3D secure код, друго. В този случай следва да се свържеш с твоята обслужваща банка. Онлайн заплащане на премия по полица, сключена в същия ден, не е възможно. Тази услуга ще бъде достъпна в деня, следващ сключването.
Снимките, които са ти нужни, са следните:
1. Снимка на регистрационния номер на автомобила.
2. По една снимка на увредените детайли.
3. Снимките да не надвишават 3 MB, всяка.
За да се възползваш от услугата "Самостоятелен оглед при щета", е необходимо първо да се свържеш с наш сътрудник от Център за обслужване на клиенти (тел. 0700 111 50), който ще потвърди дали твоето застрахователно събитие отговаря на условията за "Самостоятелен оглед".
Можеш да се регистрираш в myUNIQA Клиентски портал с натискане на бутона Регистрация в горния десен ъгъл на сайта, попълниш необходимите данни и потвърдиш с натискане на бутона Създай профил. След това ще получиш на посочения от теб мейл линк за потвърждение на регистрацията. Последвай го и профилът ти ще бъде активиран. Веднага след това можеш да влезеш в профила си с натискане на бутона Вход в горния десен ъгъл на сайта.
Успешна регистрация в портала може да се осъществи при съвпадение между ЕГН/ЛНЧ на застраховано лице и номер на активна полица. Само в случаите, когато регистрацията се осъществява с номер на полица "УНИКА Генерация", посоченото ЕГН/ЛНЧ следва да бъде на застраховащо лице.
Можеш да деактивираш профил в myUNIQA, като от таб "Твоите данни" избереш "Деактивирай моя профил". За успешно деактивиране, следвай указаните стъпки.
След като се регистрираш, е необходимо да влезеш в посочената от теб електронна поща и да потвърдиш направената регистрация. В случай че не си получил имейл съобщение, е необходимо да се свържеш с нас на тел. 0700 111 50 или на имейл: info@uniqa.bg. Имай предвид, че сайтът няма да ти позволи да се регистрираш 2 пъти с един и същ имейл или номер на полица.
Необходимо е да се свържеш с наш сътрудник на тел. 0700 111 50 или на имейл: info@uniqa.bg, който ще съдейства за отстраняване на проблема.
Карта с всички лечебни заведения, с които работим, можеш да откриеш ТУК.
За да прекратиш Сертификат към TBI Banк, е необходимо да предоставиш:
1. Попълнено Заявление за прекратяване на застраховка.
2. Застрахователно удостоверение/полица/сертификат в оригинал.
3. Удостоверение от TBI Bank за липса на задължения по договора (ако е издаден такъв).
4. Банкова сметка на застрахованото лице и лична карта - копие. Всички документи трябва да се депозират в ЗК "УНИКА Живот" АД/ЗК "УНИКА" АД на адрес: гр. София 1000, бул. "Тодор Александров" 18.
Прекратяването се осъществява до 30 календарни дни, след изтичане на определения в индивидуалната застраховка срок на предизвестие. УНИКА възстановява остатъка от премията правопропорционално на оставащия период по посочения Сертификат. Застрахователната компания не удържа от клиента административни разходи, свързани с прекратяването на застраховката. В случай че застраховката покрива освен Живот и Безработица/Хоспитализация или Имущество, премията ще бъде възстановена с два превода – съответно от ЗК "УНИКА Живот" АД и от ЗК "УНИКА" АД.
Разберeш нашите планове и предимства
Получиш индивидуално предложение
Насрочиш лична среща
Избереш правилната услуга за теб
Личните ти данни ще бъдат използвани единствено с цел да предоставим допълнителна информация относно продуктите на УНИКА.
Чрез формата за контакти
Денонощно
Денонощно
Винаги близо до теб
Централен офис
гр. София 1000,
бул. Тодор Александров 18
Работно време
Понеделник - Петък 8:30 - 17:30
Централен офис
гр. София 1000,
бул. Тодор Александров 18
Работно време
Понеделник - Петък 8:30 - 17:30