Провери онлайн
Правила за уреждане на претенции
Методология за определяне размера на обезщетенията за имуществени и неимуществени вреди
Правила за уреждане на претенции
Методика при ликвидация на застрахователни събития, настъпили в чужбина
Правила за уреждане на претенции
Двустранен констативен протокол за пътнотранспортно произшествие
Правила за уреждане на претенции Документи, с които се окомплектоват претенциите по Здравна застраховка
Образец на претенция за изплащане на обезщетение по Здравна застраховка
Уведомление за стационарно лечение
Декларация по ДОПК за юридически лица
Декларация за видни политически личности за юридически лица
При настъпване на застрахователно събитие незабавно се свържи с нас по удобен за теб начин. Можеш да разчиташ на съдействието ни по всяко време.
Можеш да предявиш претенция чрез обаждане на телефон 0700 111 50, на сайта на УНИКА България под формата на онлайн уведомление или като посетиш наш офис. В зависимост от вида на застраховката, след регистриране на застрахователното събитие, ще бъдеш уведомен/a относно номер на претенция, стандартно изискуемите документи и срок за разглеждане.
Вече можеш да разчиташ и на своевременни СМС известия за статуса на твоята щета, които ще получиш на мобилния телефон, посочен при завеждане на претенцията.
При настъпване на застрахователно събитие задължително следва да се свържеш с CORIS International - асистиращата ни компания в чужбина на телефонния номер, посочен в твоята полица. Те бързо ще те насочат към място за преглед или прием в болница.
Документите, които е необходимо да представиш, се определят в зависимост от типа ПТП. Задължително трябва да уведомиш контролните органи и да попълниш съответните протоколи за ПТП:
1. Полицейски протокол, издаван от КАТ.
2. Констативен протокол за ПТП с пострадали хора, издаван от КАТ.
3. Двустранен констативен протокол за ПТП - като същият се попълва и от участниците в ПТП.
Следва процедура по завеждане и обработка на претенцията - виж първи/четвърти въпрос в секция "Щети" на Често задавани въпроси.
Ако щетата ти отговаря на определени изисквания, можеш да се възползваш от услугата "Самозаснемане на щета по КАСКО" - виж секцията "Услуги по КАСКО" на Често задавани въпроси.
Можеш да заведеш претенция по телефон, предоставяйки детайлна информация за събитието и участниците в него. Регистрацията по телефон отнема около 5-6 мин. за "КАСКО" и 10-15 мин. за "Гражданска отговорност" на автомобилистите. Има възможност за попълване на уведомление за щета и на нашата интернет страница, както и опция да попълниш писмено уведомление в център за огледи. Във всички случаи това трябва да стане в срок от 5 работни дни за "КАСКО".
СМС уведомление относно статус на твоята щета ще получиш на мобилния телефон, посочен от теб, при попълване на формата за завеждане на щета по застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка "КАСКО" на МПС.
Статус на щета по всички останали застраховки можеш да проследяваш след регистриране в myUNIQA Клиентски портал или през кратката форма на сайта - проверка по щета.
При настъпване на пътно-транспортно произшествие задължително трябва да уведомиш контролните органи и да попълниш съответните протоколи за ПТП:
1. Полицейски протокол, издаван от КАТ.
2. Констативен протокол за ПТП с пострадали хора, издаван от КАТ.
3. Двустранен констативен протокол за ПТП - като същият се попълва и от участниците в ПТП.
Следва процедура по завеждане и обработка на претенцията - виж първи/четвърти въпрос в секция "Щети" на Често задавани въпроси.